Reszponzív weboldal előnyei + tippek

A felhasználók manapság már gondolkodás nélkül elhagyják azokat a weboldalakat és webáruházakat, amik nem rendelkeznek reszponzív elrendezéssel. Elég, ha csak nem tudnak kényelmesen és elég gyorsan görgetni vagy kattintani, ha a gombok nem elég nagyok, vagy ha túl sokat kell görgetniük a kérdéses információ megszerzéséhez, mert a számítógépes képernyőmérethez van rendezve a szöveg és képek aránya.

Kétségkívül érdemes tehát már a kezdetektől figyelni arra. hogy a weboldal vagy webshop designjának a kialakítása minden képernyőméretnek kedvezzen.

Amit szem előtt kell tartani például, hogy minden a megfelelő méretben legyen. Ha egy modul túl nagy, akkor az egész képernyőt elfoglalhatja, és bonyolultabb lesz a felhasználó számára, hogy pár görgetéssel átláthassa a platformot. Ha pedig túl kicsi a szöveg, esetleg a gombok, akkor folyamatosan nagyítani kell ahhoz, hogy olvasni és kattintani lehessen az oldalon.

A képekből, videókból, ikonokból és különböző díszítőelemekből, amelyeket a számítógép képernyőjénél előszeretettel használunk az esztétikusabb összhatás érdekében, kevesebb is elég a mobilverzóhoz, törekedni kell az egyszerű és praktikus felületre. Természetesen feleslegesek azok az elemek, amiket a számítógép-képernyőn egér alatti (hover) animációként vagy színelváltozásként beállítunk.

Ami nagyon fontos és bizonyítja, hogy nem csak a vásárlóknak teszünk szívességet a reszponzivitással, hogy a Google is előnyben részesíti az ilyen módon kialakított felületeket, hiszen a legfontosabb a pozitív vásárlói élmény. A SEO szempontjából pedig értelemszerűen arra kell törekedni, hogy egy oldalra mutasson minden link, nem célszerű külön oldalt létrehozni a mobildesign-nak.

Reméljük, segítettünk ezzel az összefoglalóval, és rávilágítottunk pár fontos tényezőre, amit semmiképp sem szabad elfelejteni weboldal vagy webáruház készítésekor!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük